söndag 31 mars 2013

Just nu..

..är jag inte vän med livet! Jag mår skit är deppig och kan inte hejda tårarna. Jag vet att jag nog borde ringa 1177 men så jobbigt att behöva berätta och förklara! Tänkte försöka vänta till på tisdag och ringa medicin men min magkänsla säger att det inte kommer leda till något. Just nu har jag sådan värk i nacken och det måste ha ett samband med svullnaden strax nedanför. Frågan är är det biverkningar? Har haft det ett par veckor nu men smärtan blir bara värre. Hatar verkligen min nya medicin, min nya sjukdom. Ja det är svårt att se det goda i livet just nu. Jag har min man och mina underbara barn såklart men när det jobbiga nästan är då högt som 10 på en skala 1-10 ja då är man inte vän med livet! Har även köpt mig en extremt hög solfaktor idag och det är egentligen sjukt att det gör en ännu deppigare men det gör det!

Patienter som behandlas med immunosuppressiva medel kan löpa ökad risk att utveckla tumörer, särskilt hudcancer. Därför ska man försöka undvika att utsättas för stora mängder solljus under behandling med Imurel. Skyddande kläder och hög solskyddsfaktor rekommenderas.
(Kopierat från FASS)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar