torsdag 28 mars 2013

Sjuk!

Såg fram emot lite påskledigt, från onsdag-onsdag. Såg fram emot påskpyssel med barnen förbereda påskäggen och gömma dem på påskafton. Få orka se deras tindrande ögon när de hittar dem. Vad händer? Jo jag blir sjuk 😠 I går låg jag i 40 graders feber! Vet inte när jag hade så hög sist. I dag har feber gått ner men har varit helt slut. Nu sitter jag i soffan tack vare Ipren. Hög feber, ont i kroppen och en huvudvärk som jag inte vill att min fiende ska få. Biverkningar eller influensa? Ringde medicin för att höra om mina prover som jag lämnar en gång i veckan. De ringer ju inte 😡 ett av proverna visade att sänkande var hög men inte att de kollade varför den var det. Det är liksom en av anledningarna till att jag lämnar proverna, känns himla bra att inte en läkare kollar dem! Har inget förtroende för sjukvården! Står även att jag ska kontakta sjukvården för att ta prover om jag får infekekton med feber el feber med halsont ska prover tas så att man kan utesluta brist på vitablodkroppar. Det var därför jag ringde för att få svar eftersom jag kände mig dålig redan i tisdags och natten mellan måndag och tisdag hade jag frossa. Sköterskan svarade bara att jag skulle lämna prover som vanligt nästa vecka. Får väll hoppas de kollade de vita blodkropparna då och att det är en vanlig influensa. Minskningen har ju också varit sjuk i veckan med hög feber och halsont! De stor förra veckan.

Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar