fredag 1 mars 2013

Mera piller!

Läkaren ringde i dag! Får inte sänka kortisondosen än. I stället ska jag få ytterligare en medicin för att så småningom kunna sänka kortisonet. Gissa vem som hoppade högt av glädje. Inte jag i alla fall! Till skillnad från kortisonet som jag sänkte med 5 mg i veckan tills jag var nere i 15mg ska jag med nya medicinen öka dosen varje vecka. azatioprin tror jag medicinen heter och i början är det vanligt att man kan må illa. Jag tackar! Sen måste jag lämna prover en gång i veckan. Tack igen för springa på VC är ju jätte kul, får sån energi av att slåss med de andra pensionärerna om de tidiga tiderna på labbet. Varför måste de hänga på låset innan de öppnar. Det är ju inte så att de har ett jobb att sköta. Övriga biverkningar som man kunde få var inte så trevliga men som den snälla läkaren sa, alla får ju inte biverkningarna. Snälla skjut mig bara så vi får det överstökat ;)

Förutom knapra mediciner är dessa små förödande små piller i glada färger mitt nya beroende. Inte så bra!!

2 kommentarer:

  1. Men goooda!!! :)
    Nej, nu slutar vi med färgglada piller och bokar en promenadkväll / vecka iaf!
    Åker till Kristianstad nu mån och tisdag men sen så.
    Hoppas ni får en fin lördag, jag mår skrutt men lovat natalie lite bad, så så får det bli.

    SvaraRadera
  2. Jag har också varit beroende av de färgglada men sen tog jag makten över min egen käft och där kommer de inte in igen! ;) //Draken

    SvaraRadera